Do przedterminowych wyborów parlamentarnych w Czechach pozostały niecałe dwa tygodnie. Trwa gorący okres kampanii wyborczej, w której nie brak zarówno sztampy, jak i fantazji.
Poniżej prezentujemy spoty reklamowe poszczególnych ugrupowań, które od dziś są emitowane przez czeską telewizję publiczną. Pojawiają się w nich hasła typu „Przyszłość” i „Miejsca pracy”, aktorzy w roli zwyczajnych obywateli, zielone wzgórza, a nawet opustoszała kawiarnia. Politycy wabią wyborców kreskówką, rymowanką, a nawet słonecznikiem, który jak wiadomo jest symbolem nadziei. To nie brutalna kampania, w której wszystkie chwyty są dozwolone. Po zmianach, które zaszły na scenie politycznej w ciągu zaledwie pół roku, czeski wyborca chce odpocząć, a politycy przekonują, że są w stanie mu spokój zagwarantować. Krótkie filmiki, na pewno nie przekonają w ostatniej chwili do oddania głosu na dane ugrupowanie, ale mogą podziałać relaksująco. Bardziej przekonujący jest Karel Schwarzenberg w roli agenta 009, czy też przewodniczący socjaldemokratów – Bohuslav Sobotka głaszczący trawę? Zdecydujcie sami.
http://youtu.be/pjTLqexxRTw
[eg]