W lutym zarejestrowano w Czechach nieco ponad 10 500 nowych aut osobowych. To spadek o 22,07% w porównaniu z analogicznym okresem w 2012 roku.
Liderem sprzedaży w lutym okazała się Skoda. Daleko w tyle znalazły się: Volkswagen, Hyundai, Peugeot oraz Ford.
Jedynie Volkswagen – spośród marek, które na liście TOP-5 – odnotował wzrost sprzedaży. Sprzedaż pozostałych marek wypadła gorzej niż w analogicznym okresie w 2012 roku:
1. Skoda: 3 054 sztuk (-31,3%)
2. Volkswagen: 1 203 sztuk (+17,1%)
3. Hyundai: 1 045 sztuk (-12%)
4. Peugeot: 636 sztuk (-6%)
5. Ford: 623 sztuk (-32,9%)
Analitycy widzą dwie przyczyny spadku zakupu nowych aut w Czechach. Najważniejszą jest kryzys gospodarczy i spadek nastrojów konsumentów. Na wyniki sprzedaży w lutym mogła wpłynąć także zapowiedź pojawienia się wkrótce na rynku nowych modeli aut, których oczekują konsumenci.
[red / IBRM Samar]