Nowy czeski przewoźnik kolejowy. Z Ostrawy do Pragi nawet za 22 zł

Z Ostrawy do Pragi już za 22 złote | fot. Leo Express

Na najważniejszą linię kolejową w Czechach, łączącą Pragę z Ostrawą, wjechał już kolejny przewoźnik: Leo Express. O pasażerów będzie walczył z Českými Drahami oraz RegioJetem – pisze branżowy portal www.kurierkolejowy.eu.

Na czeskim rynku kolejowym mamy porozumienie między Leo Express, Českými Drahami i RegioJet. Trzej przewoźnicy wspólnie ułożyli rozkład jazdy. Na przemian, w dwugodzinnym takcie, kursują InterCity (RegioJet), SuperCity Pendolino (Českich Dráh) oraz pociągi Leo Express. To podróżni decydują o wyborze pociągu.

Nowy przewodnik zakupił „Czarne pumy” jak potocznie nazywa się FLIRT-y Leo. Oferuje podróż w trzech klasach. W klasie ekonomicznej jest 212 miejsc, w klasie biznes – 19 miejsc, natomiast w premium (najwyższej) – jedynie sześć. Pasażer „ekonomiczny” otrzymuje bezpłatnie wodę mineralną, w klasie biznes – dodatkowo zimne i gorące napoje oraz prasę codzienną, zaś w premium – pełny posiłek, a także koc na czas drzemki. Pasażerowie klasy ekonomicznej i biznesowej mają możliwość zamówienia odpłatnie posiłku, dostarczany przez stewardów. W klasie biznes podróżuje się na wygodnych, skórzanych fotelach z dobrą regulacją, zaś w premium – na fotelach a’la sliperetka z możliwością całego rozłożenia.

Kurier Kolejowy nie kryje zachwytu nad ofertą nowego przewoźnika: „Wnętrze całego pociągu jest klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, nie mają jednak miejsc dla rowerów. Przy każdym siedzeniu zamontowano stoliki i gniazdka do przenośnych komputerów. Można korzystać z bezpłatnego Internetu i intranetu oraz wypożyczyć tablet. Na monitorach w wagonach wyświetlane są informacje o aktualnym położeniu pociągu na trasie i kolejnych stacjach zatrzymania, a co jakiś czas ciekawostki związane z mijanymi miejscami. Podawane są też dane o prędkości, zewnętrznej i wewnętrznej temperaturze oraz ewentualnych opóźnieniach”.

Trasę z Pragi do Ostrawy (z postojami w Pardubicach i Ołomuńcu) pociągami LEO można pokonać w trzy godziny i 15 minut. SuperCity Pendolino ten sam odcinek, również z dwoma postojami, pokonują jedynie o cztery minuty szybciej. I jest najtańszy, jak wynika z analizy cytowanego portalu branżowego. „Najtańszy bilet z Pragi do Ostrawy poza godzinami szczytu, kupowany przynajmniej z jednodniowym wyprzedzeniem kosztuje 137 koron (ok. 22 zł). Ceny konkurentów zaczynają się od 210 koron (ok. 34 zł). W dniu wyjazdu za bilet na LEO trzeba zapłacić od 239 (38 zł; podróż poza godzinami szczytu) do 289 koron (46 zł; w szczycie). Podróż w klasie biznes kosztuje od 440 do 638 koron (od ok. 70 zł do 102 zł), a w klasie premium od 586 do 814 koron (od 94 zł do 130 zł). W pociągach RegioJet za bilet 2 klasy w dniu wyjazdu trzeba zapłacić 295 koron (47 zł), a w SuperCity Pendolino aż 395 koron (63 zł). Bilety na pociągi LEO Express można kupić przez telefon po lub przez Internet (www.le.cz). Pasażer może wybrać miejsce w pociągu.

[red / www.kurierkolejowy.eu]

O autorze
Dziennikarz i założyciel serwisu Novinka.pl.
Dodaj komentarz

Podaj swoje imię

Twoje imię jest wymagane

Podaj prawidłowy adres email

Adres email jest wymagany

Wpisz swoją wiadomość

Novinka.pl © 2021 Wszystkie prawa zastrzeżone

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress